Sindromul Intestinului Iritabil: Ce Poți Mânca și Ce Să Eviți

Sindromul Intestinului Iritabil: Ce Poți Mânca și Ce Să Eviți

O dietă adecvată, împreună cu un control mai bun al stresului, este primul pas în tratarea eficientă a sindromului intestinului iritabil. Ce alimente ar trebui să eviți în cazul sindromului intestinului iritabil? În plus, ce să mânănci? Hai să descoperim împreună.

În primul rând, ce este sindromul intestinului iritabil?

Sindromul colonului iritabil, cunoscut și sub numele de “colita”, este o tulburare cronică destul de răspândită caracterizată prin spasme și dureri abdominale, greață, constipație sau diaree. În ciuda răspândirii extreme a acestei boli - afectează una din cinci persoane - tulburările intestinale implicate, deși tratabile și controlabile, pot deveni neplăcute în viața de zi cu zi.

Sindromul Intestinului Iritabil

În ciuda numeroaselor studii asupra sindromului intestinului iritabil, cauzele rămân un semn de întrebare. Conform celei mai fiabile ipoteze, la originea afecțiunii ar exista o comunicare anormală între creier, fibrele nervoase care inervează intestinele și mușchii intestinali. Simptomele tipice sindromului intestinului iritabil sunt durerea și crampe la nivelul abdomenului, constipația, diareea, inflamația abdomenului, meteorismul și mucusul în scaun.

Sindromul Intestinului Iritabil: alimente de mâncat

Pentru persoanele care suferă de intestin iritabil, se recomandă o dietă adecvată SII (Sindromul Intestinului Iritabil) pentru reducerea simptomelor asociate acestei afecțiuni. Din păcate, dușmanii alimentari ai intestinului nu sunt aceiași pentru toți. Alimentele „cu risc” ar trebui evaluate de medic de la caz la caz și depind în primul rând de sensibilitatea fiecăruia la anumite alimente. Prin urmare, este necesar să se efectueze un „recensământ” temeinic și îndelungat cu privire la alimentele dietei unei persoane, cu o muncă de incluziune și excludere, pentru detectarea alimentelor ce provoacă reacțiile.

În primul rând, mesele mici și frecvente sunt mai bune față de mesele sporadice dar bogate. În acest sens, dieta ProLon® nu este destinată să vindece sau să trateze vreo patologie, dar poate fi de folos pentru îmbunătățirea și modificarea relației cu mâncarea, reducând poftele și obținând un control mai bun al porțiilor. Comandă-ți acum kit-ul ProLon.

 

Apoi, va fi posibilă stabilirea unui ghid pentru o dietă adecvată pornind de la simptomele cele mai caracteristice ale intestinului iritabil ale unui pacient anume (constipația, de exemplu, sau diareea). În cazul în care constipația predomină, se recomandă în general creșterea consumului de fibre, acolo unde este semnalată o deficiență - ceea ce trebuie amintit este că nu sunt eficiente împotriva durerii, ba chiar o pot intesifica - și să se crească hidratarea prin consumul unei cantități mai mari de apă.

 

Fructele și legumele, pâinea și cerealele integrale sunt surse bune de fibre și pot ajuta în menținerea intestinului mai relaxat și scaunului mai umed. Dietele bogate în fibre pot provoca umflături și gaze, deși unii pacienții raportează că aceste simptome dispar în câteva săptămâni. Dacă diareea este simptomul caracteristic, este totuși importantă hidratarea organismului, dar totodată și reducerea fibrelor și evitarea tărâțelor.

Este important să mănânci la ore regulate și să mesteci încet, fără grabă. În cazul sindromului intestinului iritabil, este de preferat consumul legumelor gătite, asezonate cu ulei de măsline extra  virgin. În ceea ce privește fructele, semințele și cojile pot înrăutăți simptomele colitei și prin urmare, este mai bine să fie evitate prin curățarea și decojirea fructelor în mod corespunzător.

Fructe și legume- sindromul intestinului iritabil

Sindromul intestinului iritabil: alimente de evitat

Ce alimente ar trebui să eviți în cazului sindromului intestinului iritabil? Nu produselor lactate, da iaurtului. Nu leguminoaselor, da peștelui ca sursă de proteină. Nu alcoolului.

În plus față de lapte și lactate, anumite fructe ar trebuie evitate, cum ar fi piersicile, prunele și perele, pepenele roșu și galben, fructele citrice. Zahărul este mai bun față de produsele „ușor îndulcite”. Nu gemului și bomboanelor, condimentelor, cafelei, ceaiului și băuturilor carbogazoase. La fel și pentru unele legume (rucola, țelină, castraveți, ceapă, anghinare, spanac). Alte alimente precum cele cu conținut ridicat de sare (cârnați, mezeluri), prezintă risc indirect. De asemenea, este bine să eviți obiceiuri alimentare care facilitează înghițirea aerului cum ar fi mestecatul gumei sau mâncatul prea repede.

Dorești mai multe informații despre dieta SII? Ia legătura cu medicul nostru specialist.

Solicită O Consultație Gratuită