dieta keto legume

Dieta Keto și Programul Care Imită Postul

Dieta keto face parte din dieta cu conținut scăzut de carbohidrați, urmată în principal pentru o slăbire rapidă și pentru a declanșa arderea grăsimilor. Citește articolul mai departe pentru a afla mai multe despre această dietă, caracteristicile sale și un exemplu de plan de dietă.

Ce este dieta Keto?

Dieta Keto este o strategie nutrițională bazată pe reducerea zaharurilor, ceea ce “obligă” organismul să producă în mod autonom glucoza necesară supraviețuirii și să mărească consumul de energie al grăsimilor din țesutul adipos. Dieta Keto înseamnă “dieta care produce corpi cetonici” (un reziduu metabolic al producției de energie din grăsimi).

Dieta Keto

Corpii cetonici sunt produși în mod regulat în cantități minime; se elimină ușor prin urină și ventilație pulmonară. În timpul unei diete keto, aceștia ating un nivel mai ridicat decât starea normală. Cantitatea mare de corpi cetonici se numește de fapt cetoză. Prezența corpilor cetonici în sânge are mai multe efecte asupra organismului; unii sunt considerați utili în procesul de slăbire, alții sunt de tip „colateral”.

Nu există un singur tip de dietă keto, datorită faptului că orice stil alimentar ce oferă mai puțin decât cantitatea necesară de calorii, carbohidrați și, uneori, proteine pot declanșa procesul de cetoză. Unele tipuri de dietă keto sunt folosite și în domeniul clinic (spre exemplu în tratarea epilepsiei fără medicamente, obezitatea severă asociată cu anumite boli metabolice, sindromul ovarului polichistic (PCOS), etc.), dar acestea sunt în principal exploatate în domeniul fitness-ului și cultura estetică.

Caracteristici ale dietei Keto

Dieta Keto este o schemă nutrițională:

  • deseori hipocalorică
  • cu nivel scăzut de carbohidrați
  • cu conținut normal sau ridicat de proteine
  • cu conținut ridicat de lipide

 

 

Dieta Keto în programul FMD®?

Deși variază de la o persoană la alta, Dieta ProLon de 5 zile care Imită Postul contribuie, de asemenea, la inițierea cetozei. De fapt, în a doua sau a treia zi, arderea grăsimilor se intensifică, contribuind la inițierea cetogenezei. Până la sfârșitul acestei zile, cetoza poate apărea* și continua până în ultima zi. (*poate varia de la o persoană la alta). Dacă îți dorești să abordezi o dietă cu conținut scăzut de zaharuri și care nu durează foarte mult, încearcă acum. Cumpără ProLon.

Dieta Keto și Dieta Care Imită Postul

Cum funcționează dieta Keto?

Mecanismul dietei Keto se bazează pe reducerea caloriilor și a carbohidraților care, în combinație cu un nivel adecvat de proteine și un procent ridicat de grăsimi, ar trebui să îmbunătățească lipoliza și oxidarea lipidelor celulare, apoi consumul total de grăsimi prin optimizarea pierderii în greutate. Producerea corpilor cetonici, care trebuie controlată, are funcția de a modera stimularea apetitului - datorită efectului lor de anorexie (lipsa poftei de mâncare).

Planul de dietă Keto

  • Reducerea carbohidraților simpli și complecși: alimente ce conțin carbohidrați necesită eliminare (deși acest lucru este practic imposibil). Se mențin porțiile de legume, ce conțin fructoză, provocând scăderea drastică a carbohidraților complecși în favoarea celor simpli (dar adu-ți aminte că sunt cantități foarte mici). Acești nutrienți sunt combustibilul principal al organismului așadar reducerea lor “la minimum” forțează organismul să elimine rezervele de grăsime în exces; în plus, carbohidrații sunt substanțe nutritive care stimulează semnificativ insulina (hormonul anabolic și îngrășarea), motiv pentru care moderarea lor ar trebui să capete o significație metabolică importantă.
  • Creșterea cantitativă și procentul (prin urmare absolut) a grăsimilor și doar procentual al proteinelor, menținând aportul caloric constant. După eliminarea carbohidraților, porțiile de alimente proteice trebuie menținute constant, crescând în același timp doar cantitatea alimentelor cu un conținut ridicat de grăsimi- uleiuri, semințe oleaginoase, fructe uleioase cărnoase (ex. avocado), etc. În teorie, acest lucru compensează reducerea calorică a deficitului de carbohidrați datorită cantității mai mari de lipide. Cu toate acestea, trebuie specificat faptul că mulți aminoacizi sunt glucogeni (sunt transformați în glucoză pentru glucogeneză) și au o acțiune metabolică similară cu carbohidrații alimentari, anulând parțial efectul asupra enzimelor lipolitice și producerea corpilor cetonici.

Arderea grăsimilor cu dieta keto și dieta care imită postul

În concluzie:

  • Evită tot felul de alimente care ar putea conține zaharuri ascunse, cum ar fi sucurile de fructe, care conțin 90% zahăr adăugat și doar 10% pulpă. De asemenea, acordă atenție zahărului din bomboane, gumă de mestecat, medicamente, suplimente, sosuri și oțet balsamic. Alte alimente de exclus sau de restricționat în timpul dietei Keto sunt toate leguminoasele și morcovii gătiți (care pot fi consumați cruzi în cantități mici), bananele, ananasul, merele, mango, cerealele, cartofii și derivații acestora.
  • Consum la liber al tuturor legumelor, cum ar fi salată, broccoli, spanac, zucchini, cardon, conopidă, fenicul, flori de dovleac, ridichi, gulie. Se pot consuma proteine animale precum pește. Roșiile, dovleacul, anghinarele, fasolea verde, vinetele, ardeii roșii și galbeni, sparanghelul, prazul și ceapa pot fi consumate, dar cu moderație. Da fructelor uscate (migdale, nuci și altele), dar de asemenea în cantități moderate.

Se recomandă urmarea unei diete Keto sub supravegherea unui medic sau nutriționist. Asta datorită faptului că s-ar putea să nu fie recomandată unei persoane cu probleme la ficat sau la rinichi sau în cazul unei afecțiuni precum diabet tip 1. Pentru sprijin nutrițional și pentru alte întrebări, profită de o consultație gratuită cu specialistul ProLon (în valoare de 300 de lei). Selectează data și ora pe care le preferi.