DE LA ORIGINILE POSTULUI LA DIETA CARE IMITĂ POSTUL

Nu există civilizație, cultură sau religie în care postul să nu fi jucat un rol important. În acest articol, vom parcurge împreună evoluția acesteia și modul în care am ajuns la dieta care imită postul și la conceptul ProLon®.

 

Originile postului

Originile postului se pierd în negura timpului. În vremurile străvechi, postul era o practică mistico-religioasă cu care oamenii intenționau să își purifice corpurile pentru a se apropia de divinitate. Postul are o poziție proeminentă în istoria medicinei: Hipocrate, Aulo Gellio, Școala Salernitana, Avicenna au studiat și au practicat-o.

Postul a început să capete valoare medico-științifică în secolul al XIX-lea, alături de fiziologul francez Chossat, care a cercetat porumbei. El a demonstrat că, în timpul postului extrem, cele mai puțin importante țesuturi sunt utilizate pentru supraviețuirea organismului, iar organele vitale sunt stocate sau cu o pierdere minimă. În timpul postului, organismul pune în mișcare o „inteligență superioară”, folosind în principal țesuturile mai puțin nobile, pornind de la grăsime.

 

Post Intermitent

Astăzi, s-a demonstrat mecanismul fiziologic care permite postul fără nici o deteriorare, dar cu avantaje. Diferitelor studii asupra creierului au arătat că este echipat cu enzime ce pot metaboliza corpurile cetonice. În special, s-a demonstrat că creierul, într-o perioadă de post, poate folosi corpurile cetonice pentru a produce zaharurile necesare.

 

Tipuri de post

Astăzi cunoaștem diferite tipuri de post.

Consumul de timp restricționat (TRE). În termenii cei mai simpli, TRE vă limitează consumul de alimente la un anumit număr de ore în fiecare zi. Credința este că, prin scurtarea numărului de ore pe care le consumi în timpul fiecărui ciclu de 24 de ore, vei mânca mai puțin și astfel vei consuma mai puține calorii și vei prelungi timpul de post. Atâta timp cât porțiile compuse din alimente sănătoase sunt de o rezonabile și într-o fereastră de 12 ore din fiecare zi, sunt mari șanse să te bucuri de beneficiile postului care nu este prea dificil de urmat și să persiste pe termen lung.

Post intermitent. O dietă intermitentă de post prescrie o abordare dietetică care alternează între perioadele de masă și post. În timpul unui program de post intermitent, persoana va întrerupe consumul alimentar un timp, de obicei nu mai mult de 48 de ore, și va alterna cu un consum alimentar normal pentru perioada rămasă din săptămână. Cel mai frecvent exemplu în acest sens este cunoscut sub numele de dieta „5: 2”, în care caloriile sunt sever restricționate timp de 2 zile (de preferință non-consecutive), iar apoi consumul normal are loc în celelalte 5 zile din săptămână.

Alte programe intermitente de post includ posturi complete în care nu se consumă alimente pentru o anumită perioadă de timp (de obicei 16-24 de ore), de asemenea, zile non-consecutive pe săptămână.

În timp ce pierderea în greutate și rezultatele arderii grăsimilor pot fi substanțiale cu programele de post intermitente, beneficiile care promovează schimbări la nivel celular necesită un tip de program de post care se extinde peste 48 de ore.

 

Post prelungit. Dieta prelungită de post ține post pentru o perioadă îndelungată; de obicei de la 4 la 7 zile consecutive. Scopul principal al acestui tip de dietă de post este de a iniția stresul postului pe corp timp de câteva zile, ceea ce stimulează modificările înnăscute la nivel celular pentru a ajuta la promovarea și susținerea sănătății.

Un exemplu de post prelungit ar fi fie un post de apă pentru o serie de 3-7 zile consecutive (care ar trebui întotdeauna făcut sub îngrijirea unui medic). Un alt exemplu de post prelungit, potențial mai sigur și mai ușor de completat, este dieta care imită postul (FMD) în care pot fi consumate alimente specifice, permițând în același timp corpului să rămână în stare de post și să experimenteze multe dintre aceleași beneficii.

 

Dieta Care Imită Postul

Dieta care imită postul este primul și singurul program alimentar care a trecut prin studii clinice la Universitatea din California de Sud și a fost brevetat pentru efectele sale anti-îmbătrânire. Acest concept de 5 zile pe lună oferă micro-și macro-nutrienți cercetați științific în cantități precise și combinații care hrănesc organismul, dar nu sunt recunoscuți ca hrană de către corp și, prin urmare, imită o stare de post.

 

Planul de alimentație cu dieta care imită postul îți va hrăni corpul și în același timp va susține sănătatea generală. Care sunt beneficiile postului și rezultatele ProLon®?

Îmbunătățirea performanței- Mai multă concentrare, claritate și energie, prin beneficiile unui corp mai sănătos;

Modularea compoziției corporale- Dieta ProLon® poate induce pierderea în greutate, protejând în același timp masa corporală slabă. Rata pierderii în greutate se poate modifica de la o persoană la alta.

Promovarea resetării celulare-Declanșează efectul benefic al restricției calorice și promovează repararea din interior;

Sănătate metabolică- Ajută la menținerea sănătății metabolice pentru a susține starea generală de sănătate.

Vrei mai multe informații despre dieta care imită postul? Dorești să afli mai multe despre dieta ProLon® și ingredientele sale? Ia legătura cu specialiștii noștri!